Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános szerződési feltételek

A jelen ÁSZF tartalmazza a Tiptopotthon.hu webáruház használatának feltételeit az alábbiak szerint. Minden vásárlás előtt kérjük szíveskedjen figyelmesen elolvasni ezen szerződés részletes feltételeit:

1. A Webáruház címe:

www.szonyeginfo.hu

1.2. A webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) adatai (nem átvételi pont!):

Cégnév: Kása Lászlóné EV. 76630987-1-25
Székhely címe: 3562. Onga Kossuth u. 1/a

Telephely: 3562. Onga, Kossuth u. 1/a
Cégjegyzékszám:
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bíróság
Statisztikai számjel: 76630987-4791-231-05
Adószám: 76630987-1-25

Közösségi adószám: HU76630987
Bankszámlaszám: 11600006-00000000-45515448 (ERSTE Bank)

IBAN szám: HU

1.3. Ügyfélszolgálat/Webáruház adatai (nem átvételi pont!):

Levelezési cím: 3562 Onga Kossuth u. 1/a (Magyarország, Borsod-Abaúj-Zemplén megye)    
Telefon: +36-70/942-3075
E-mail: megrendeles@szonyeginfo.hu  
Telefonos ügyfélszolgálat: munkanapokon 08:00-13:00-ig

1.4. Tárhelyszolgáltató adatai

Tárhelyszolgáltató neve: ShopRenter.hu Kft.

Tárhelyszolgáltató székhelye: 4028. Debrecen, Kassai út 129

Tárhelyszolgáltató Fax: +36/1-234-5011

Tárhelyszolgáltató elérhetősége (ügyfélszolgálati iroda):

4028. Debrecen, Kassai út 129,

Tárhelyszolgáltató weboldala: wwhttps://www.shoprenter.hu/

 

2. Az általános szerződési feltételek elfogadása

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg a rendelés véglegesítése során. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a Webáruház felhasználója (továbbiakban „Megrendelő”) között, miután a Szolgáltató e-mailben visszaigazolta (elfogadta) a megrendelést. Ezáltal elfogadásra kerül a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés, melyről a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezik.
2. A megrendelő az ÁSZF feltételeit szintén elfogadja, amennyiben egyéb kommunikációt lehetővé tevő eszközön (telefonon vagy e-mailen) keresztül kívánja leadni rendelését, valamint a számla átvétele megtörténik.

Az Általános Szerződési Feltételek részletes rendelkezései bármikor bárki számára megtekinthetőek honlapunkon a következő linkre kattintva: http://www.szonyeginfo.hu/vasarlasi_feltetelek

Vagy az Általános Szerződési Feltételek menüpontra kattintva tájékozódhat a Megrendelő, illetve érdeklődő a vásárlási szándéka előtt.

3. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan megváltoztatni ezen általános szerződési feltételeket

4. A Megrendelő tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadása fizetési kötelezettséggel jár, történjen az a honlapon vagy egyéb kommunikációt lehetővé tevő eszközön (telefonon vagy e-mailen) keresztül. A megrendelésről kiállított számla átvételével jelen ÁSZF szabályzat elfogadottnak minősül.

2.1. A megrendelés lépései:

1. A regisztráció menete : A szonyeginfo.hu webáruházban regisztrált és nem regisztrált felhasználók is vásárolhatnak. A regisztráció és a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. Az adatok helyessége bármikor ellenőrizhető és módosítható jóváhagyás előtt. Az első bejelentkezéshez szükséges jelszót  a Felhasználó választja meg. Ez a jelszó a belépés után bármikor módosítható az „Adatok módosítása” menüpont alatt. A szonyeginfo webáruház a megadott adatok tárolását, archiválását, és kezelését saját maga végzi és vállalja az adatok bizalmas kezelését, azokat a fennálló jogviszony alapján harmadik félnek nem adja ki , és szerverein biztonságosan tárolja. A regisztráció során a Szolgáltató a következő adatokat rögzíti a Megrendelőről: A Megrendelő azonosításához feltétlenül szükséges adatokat: a Megrendelő felhasználói neve, jelszava (egyirányúan elkódolva) és elektronikus levelezési címe, neve, címe, elérhetőségi telefonszáma. A megrendelt termékek sikeres kézbesítése érdekében az Eladó a következő adatokat bocsátja a szállító (futárszolgálat), illetve a szállító megbízottja rendelkezésére: átvevő neve (szállítási címből), cég neve (szállítási címből), a teljes szállítási cím, a megrendelés összege, megrendelő telefonszáma. Megadott személyes adatait a Megrendelő a webáruház felhasználói felületén bármikor megváltoztathatja, illetve törölheti. A regisztráció törlését a Megrendelő az megrendele@szonyeginfo.hu elektronikus e-mail címen és a Szonyeginfo webáruház Kapcsolat felületén keresztül illetve az ügyfélszolgálat telefonszámán (+36-70/9423075 ) kérheti.

2. A webáruház használata: a webáruház oldalán feltüntetett kategóriákon belül Megrendelőnek lehetősége van a termékek adatainak részletesebb megismerésére (cikkszám, méretek, árak), a termékekről készült illusztrált képek megtekintésére, a termékek kosárba helyezésére és megrendelésére. A képeken szereplő dekorációs elemek tartozék vagy nem tartozék elemként vannak feltüntetve egyértelmű leírással jelezve.
3. A kosár használata: miután a Megrendelő megismerte a terméket (termékeket) lehetősége van azt a kosárba helyeznie és folytatnia a vásárlást. Amennyiben több termék is felkeltette az érdeklődését azokat szintén a kosárba helyezheti. Lehetőség van továbbá a kosár tartalmának áttekintésére, a termékek és azok mennyiségének korrigálására, a képernyő jobb felső sarkában található kosár gombra való kattintással. A „Kosár tartalma” gomb használatával a megrendelő tájékoztatást kap a várható kiszállítási költségről. A megrendelés véglegesítéséhez a „Pénztár” gomb kiválasztása szükséges.
4. A megrendelés összeállítása: a kosárba helyezett termékek véglegesítése után a „Pénztár” gomb megnyomásával tovább léptetjük a vásárlás menetét, választhatunk regisztráció vagy regisztráció nélküli rendelés leadása közül. Új fiók hozzáadásával történő regisztráció esetén a jövőben történő rendelések leadásakor már nem szükséges beírnia a rendeléshez tartozó adatokat, hiszen azt már korábban a rendszerben leadta. A rendelés véglegesítéséhez szükséges adatok: név, cím, telefonszám, e-mail cím. Amennyiben a számlázási és szállítási cím nem megegyező, úgy azt a rendszer külön kéri feltüntetésre. Amennyiben mégis hibásan adta volna meg a számlázási és szállítási címet, korrigálásra a kiszállítást megelőző 24 óráig lehetősége van azt jelezni ügyfélszolgálatunkon (+36-70/9423075) vagy elektronikus úton: megrendeles@szonyeginfo.hu címen.

Az adatok rögzítése után kiválaszthatjuk, hogy milyen szállítási módot szeretnénk adni a rendelésünk átvételéhez.

Ezután pedig a fizetési módszert választhatjuk ki: Banki átutalás vagy Utánvét (a rendelés összegét a futárnak fizetve átvételkor).

Banki átutalás esetén a rendszer elektronikus úton a megadott e-mail címre küldi az átutaláshoz szükséges adatokat: Kedvezményezett: Kása Lászlóné EV. 76630987-1-25 3562. Onga Kossuth u. 1/a. ,  Fogadó bank: Erste Bank , Kedvezményezett bankszámla száma: 11600006-00000000-45515448

A rendeléssel kapcsolatos egyéb kéréseit, megjegyzéseit az Egyéb megjegyzés a rendeléssel kapcsolatban” szövegdobozban rögzítheti.

5. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja: Amennyiben hibásan adta meg a számlázási és szállítási címet, korrigálásra a kiszállítást megelőző 24 óráig lehetősége van azt jelezni ügyfélszolgálatunkon (+36-70/9423075) vagy elektronikus úton:  megrendeles@szonyeginfo.hu címen.

Hibás cím vagy e-mail cím esetén a nem teljesített illetve sikertelen kézbesítések miatt a Szolgáltató felelősséget nem vállal, a rögzített adatokat a Szolgáltató visszajelzés hiánya esetén a Megrendelő által elfogadottnak és jóváhagyottnak tekint.

A webáruházon keresztül leadott fiktív megrendelések következményeket vonnak maguk után, ezzel kapcsolatos részletek az 5. pontban!

6. A megrendelés elküldése: A megrendelés elküldéséhez szükséges adatok kitöltése után a rendszer automatikusan kéri a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadását, melyet a jelölő négyzet megnyomásával fogadhat el, valamint a jelölő szöveg rákattintásával szükséges elolvasni, arról tájékozódni, tudomást venni. Minden rendelés leadása kizárólag a mindenkor érvényes ÁSZF elfogadásával együtt történik. Az ÁSZF feltételeket jelölő négyzet jóváhagyása nélkül a rendszer nem fogad el rendeléseket.
7. A megrendelés visszaigazolása: a sikeres megrendelések rögzítése után a Megrendelő e-mail címére egy automatikus rendszer üzenet érkezik a rendelés folyamán leadott termékekkel és a rögzített számlázási és szállítási adatokkal együtt a Megrendelő részére kizárólag tájékoztató jelleggel, hogy a Szolgáltató értesült a Megrendelő vásárlási szándékáról, „Függőben lévő” státusz jelzéssel. Webáruházunkban minden leadott rendelés visszaigazolásra kerül elektronikusan a megadott e-mail címen, "Feldolgozás alatt" vagy "Sikertelen" státusszal megjelölve! (Kérjük ezért szíveskedjen figyelni a kis- és nagy betűk használatára, ellenkező esetben nem tudjuk Önt értesíteni.)

A rendelések tényleges visszaigazolása (elfogadása) a rendelés elküldésétől számított 24 órán belül megtörténik, ezáltal rendelése „Feldolgozás alatt” státuszra változik, az e-mailben feltüntetett várható körülbelüli kiszállítási idővel megjelölve.

Kiszállítás előtt 1 munkanappal újabb értesítést küld rendszerünk „Elküldve” státusszal a megadott csomagszámmal, illetve a megjelölt futárszolgálat központi elérhetőségével együtt.

A banki átutalás sikerességét igazoló üzenetet „Jóváírás" státusszal küldjük meg e-mail címére, mely szintén tartalmazza a várható kiszállítás időpontját.

8. A megrendelések törlése: a Megrendelőnek lehetősége van a rendelése törlésére az "Elküldve" státuszú e-mail elküldését megelőzően, hogy ezáltal anyagi kárral ne terhelje a föladót, ellenkező esetben a csomag átvételének megtagadása következményeket von maga után. Ezen igényét haladéktalanul jelezve írásos formában a Szolgáltató e-mail címén ( megrendeles@szonyeginfo.hu), vagy telefonos elérhetőségen: +36-70/9423075

 

2.2. Az adásvételi szerződés létrejötte:

1. Ha a felhasználó megrendelést küld a webáruház oldalain, és a szolgáltató a megrendelést „Feldolgozás alatt” státusszal e-mailben visszaigazolja (elfogadja), adásvételi szerződés jön létre a Megrendelő és a Szolgáltató között. (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvásárolni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései, valamint a A Kormány 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelete a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződések részletes szabályai vonatkoznak.
3. A szerződés magyar nyelven jön létre, írásban kötött szerződésnek minősül, iktatásra nem kerül. A szerződésre magatartási kódex nem vonatkozik. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan megváltoztatni ezen általános szerződési feltételeket.

3. A termék lényeges tulajdonságai

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain, részletes leírásaiban. A termékleírások bárki számára elérhetőek, az adatok tájékoztató jellegűek. Kapacitásunkhoz képest igyekszünk frissíteni a gyártók által változtatott paramétereket.

3.1. Árak

A webáruházban közzétett árak magyar Forintban értendők, ÁFÁ-val növelt bruttó fogyasztói árak. A Szolgáltatónak jogában áll ezen árak mindenkori változtatása.

A Szolgáltató által visszaigazolt (elfogadott) rendelések árait a későbbi korrekciók nem befolyásolják, ezen rendelésekre a korábbi összegek érvényesek.

A kiszállítás költségét a feltüntetett árak nem tartalmazzák, külön tájékoztatást az egyes termékek kosárba helyezésével kérhetünk a „Kosár” box felületén, illetve a főoldalon a „Szállítás” menüpont alatt. A szállítási költség termékenként eltérő lehet, annak súlyától, méretétől és mennyiségétől függően.

3.2. Számlázás

A szolgáltató papír alapú számlát állít ki minden megrendeléshez, melyet a csomag tartalmához csatol, külön feltüntetve a szállítási költséget is. A kiállított számlák AAM ÁFA tartalommal bírnak, mely minden tekintetben megfelelnek a hatályos jogszabályoknak, megfelelnek a 23/2014. (VI.30.) NGM rendeletnek.

4. Szállítás

4.1. Kiszállítás, átvétel, fizetés

1. A szállítási határidők, valamint fuvar díjszabások a Szállítás menüpont alatt olvashatók. Számos forgalmazott termékünk európai beszállító partnereinktől érkezik a megrendeléstől számított 6-7 munkanap alatt. A megjelölt szállítási határidők kizárólag tájékoztató jellegűek, a Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal az esetleges eltérések miatt . A túlzottan hosszadalmas kiszállítási határidőre vállalt termékek teljesítése a Megrendelővel minden esetben egyeztetésre kerül, jóváhagyhatja vagy elállhat a szerződéstől.
2. A termékek kiszállítását a Szolgáltató a vásárlóval egyeztetett időpontban végzi, melyről e-mailben tájékoztatást küld a rendeléshez tartozó csomagszám(okk)al együtt kézbesítés előtt 1 munkanappal.

Az országosan történő kiszállítást szerződött partnerünk a MPL Posta futárszolgálat végzi.


4. A vásárló köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni ! Sérült csomagolás esetén a hibát a helyszínen jelezni köteles a futárnak, melyről jegyzőkönyvet szükséges rögzíteni. Webáruházunk kizárólag ebben az esetben tudja a reklamációt elfogadni. Amennyiben a csomag átvétele és az átvételt igazoló dokumentum aláírása megtörténik, úgy utólagos mennyiségi és minőségi kifogást, a visszaélések elkerülése végett a Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. A Szolgáltató által elküldött csomagok minden esetben ellenőrzésre, szemlére kerülnek, és kellő módon becsomagolva kerülnek szállítás alá.

5. Lehetséges fizetési módok

1. Utánvétel: A csomag kézhezvételekor a futárnak készpénzben történő kifizetés, az áru átvételekor egyidejűleg

2. Banki átutalás (előre utalás)

Banki átutalás esetén a rendszer elektronikus úton a megadott e-mail címre küldi az átutaláshoz szükséges adatokat: Kedvezményezett: Kása Lászlóné EV 76630987-1-25,  Fogadó bank: ERSTE BANK , Kedvezményezett bankszámla száma: 11600006-00000000-45515448

A banki átutalással megjelölt fizetési módszer alapján leadott rendelések az összeg bankszámlánkra való beérkezése után kerülnek kiszállításra. Az összeg beérkezését visszaigazoló e-mail „Jóváírás” státusszal jelentkezik elektronikus postafiókjában.

Utólagos fizetési teljesítést kizárólag leinformálható gazdasági tevékenységet folytató szervezetek, előzetes megbeszélésen alapuló, valamint írásban foglalt szerződéssel igényelhet.

(Az előre kiszállított termék(ek) határidőn belül nem teljesített kifizetéseit a 2009. évi L. törvény értelmében fizetési meghagyásos eljárás követi.)

A szolgáltatónak leadott és rögzített rendelés mindkét esetben, legyen az Utánvétes kifizetés vagy Banki átutalással megjelölt fizetési módszer, fizetési kötelezettséggel járó megrendelés!

Az Utánvétes fizetési módszerrel leadott rendelések kézbesítésének meghiúsulása, - amennyiben a sikertelen kézbesítés Megrendelő rovására történik - következményeket von maga után, miután a megrendelt termék(ek) visszaérkeznek telephelyünkre. A Megrendelőt terhelik a meghiúsult kiszállításból eredő többletköltségek megtérítése, melyet a Szolgáltató követelhet! Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával Ön vállalja, hogy megtéríti a Szonyeginfo webáruház (Szolgáltató) részére azokat a szállítási/kezelési többletköltségeket, amelyek annak következtében álltak elő, hogy nem vette át, megtagadta a csomag átvételét, vagy nem fogadta el a szállítást a kölcsönösen megállapított szállítási feltételek szerint.

 

6. Szerzői jog, tulajdon jog

6.1. A Kása Lászlóné EV 76630987-1-25. internetes weboldala szerzői jogvédelem alá tartozik. A szonyeginfo.hu weboldalt működtető Kása Lászlóné EV. az alábbi internetes oldalon található anyagok kizárólag személyes, kereskedelmi és nem kereskedelmi célú tanulmányozását és letöltését engedélyezi, azzal a feltétellel, hogy az eredeti anyagokat vagy azok másolatait érintő szerzői jogokat és a szellemi alkotásokhoz fűződő egyéb jogokat maradéktalanul tiszteletben tartja. A jelen oldalon található anyagokat nem jogosult módosítani, újra előállítani, nyilvánosan közzétenni, előadni, terjeszteni, illetve egyéb módon a nyilvánosságot szolgáló vagy kereskedelmi célzattal felhasználni. A jelen feltételek értelmében ezen anyagok más internetes oldalakon, illetve számítógépes hálózati rendszerekben való bármilyen célú felhasználása tilos. Az oldalon található anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak és azok bármely, engedély nélküli felhasználása szerzői jogi, szabadalmi (védjegyoltalomról szóló) és egyéb jogszabályokba ütközhet.

6.2. A kiszállított termék(ek) a teljes vételár kifizetéséig a Szolgáltató tulajdonát képezi(k).

7. Elállási jog

A Megrendelő a szerződéstől indokolatlanul elállhat. Amennyiben a Megrendelő fogyasztónak minősül, úgy elállási joggal élhet. Fogyasztónak minősül: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy. (Ennek értelmében a KFT, BT, RT, ZRT, Egyéni vállalkozó nem jogosult a vásárlástól való elállására).

A fogyasztó elállási jogát a szerződéskötés megkötésének napjától és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a már elküldött csomagokat nem tudjuk visszairányítani, és a kiszállított, de át nem vett csomagok miatt keletkezett fölösleges postaköltséget, mely anyagi kárral terheli cégünket, az ÁSZF szabályzat 5.2. pontjának értelmében a Szolgáltató követelheti! Ezért kérjük ezen igényét haladéktalanul, még a csomag küldése előtt jelezze!

Az elállási jogokat a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozza.

Ha a fogyasztó elállási jogával élni kíván, úgy az alábbi kötelezettségeit szükséges figyelembe vennie 45/2014. (II. 26.) Korm. 24. § kormányrendelet alapján:

- a fogyasztó köteles elállási szándékát először írásban postai úton eljuttatni a Szolgáltató telephelyére, VAGY elektronikus úton az e-mail címünkre (megrendeles@szonyeginfo.hu) megírni a letölthető elállási nyilatkozattal együtt, a termék kézhezvételétől számított 14 naptári napon belül (több termék szolgáltatása esetén az utoljára kézbesített termék időpontjától számított 14 napon belül)

- a Fogyasztó elállási szándékának jelzését követően - melyet a Szolgáltató visszaigazolt és tudomásul vett - köteles a megrendelt terméket haladéktalanul visszaküldeni a szolgáltató címére (előzetes egyeztetés alapján!, mely címet a Szolgáltató visszaigazolásában megjelölt) elállási szándékának közlésétől számított 14 napon belül. Kizárólag a visszaküldés költsége terheli a fogyasztót.

- a fogyasztó köteles vigyázni a megrendelt termék sértetlen állapotára, annak gondos visszacsomagolására. A 14 napos visszavásárlási garancia nem azt jelenti, hogy 14 napig átvételtől számítva használjuk a terméket! A jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsön a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről. Amennyiben hiányosan, vagy sérült állapotban érkezik vissza a termék, vagy a használatból eredő kopások láthatóak a felületén, a Szolgáltatónak jogában áll ezen költségek levonása! Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a terméken a helytelen visszacsomagolás miatt keletkezett sérülésekért is a Megrendelő tartozik felelősséggel!

 

A Szolgáltató kötelezettségei a fogyasztó elállási joga gyakorlása esetén:

- amennyiben a fogyasztó a fent leírtak alapján elállási jogával él, úgy a Szolgáltató köteles (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak értelmében) az elállási szándék tudomásul vételét követő 14 naptári napon belül visszafizetni a megrendelt termék összegét (beleértve a számlán szereplő postaköltséget is) a fogyasztó részére, közösen megegyezett fizetési módszerrel (a gyorsabb ügyintézés érdekében banki átutalással)

- Ha a megrendeléskor nem a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szállítási módot választotta, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni a Szolgáltató

- a Szolgáltatónak jogában áll mindaddig visszatartani az összeget, amíg a termék nem érkezett meg a székhely címére, vagy a fogyasztó érdemlegesen nem igazolta annak elküldését

- a szolgáltatónak utánvéttel feladott csomagot nem áll módjában átvenni!

 
Az elállási jog hatálya alól kieső termékcsaládok:
- zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, illetve képfelvétel (CD és DVD lemezek), számítógépes szoftver esetében
 

A Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy elállási szándékát a leírtak alapján gyakorolta. Amennyiben a termék(ek) visszajuttatása az elállási szándék jelzésétől számított 14 naptári napon belül a Megrendelő hibája végett meghiúsul, ez esetben a 14 napos visszavásárlási garancia érvényét veszti. A Szerződésben megkötött összeget a Szolgáltatónak jogában áll megtartani.

 

Elállási/Felmondási nyilatkozatminta

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza!)

(a termék visszaküldése előtt szükséges tájékoztatni a Szolgáltatót!, előzetes értesítés nélkül visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni!)

 

Címzett: Kása Lászlóné EV. 76630987-1-25

Cím: 3562 Onga Kossuth u. 1/a

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi

termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

A szerződéskötés időpontja (megrendelés leadásának időpontja):

A termék(ek) átvételének időpontja:

Számla sorszáma:

Megrendelés azonosító száma:

 

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

                                ---------------------------------

Elállási szándékomról tájékoztatom a Szolgáltatót még a termék visszaküldése előtt!

 

Kelt

8. A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató a ( 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 3. mellékletének alkalmazásával )

Ön a Kása Lászlóné EV. 76630987-1-25 hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
A Fogyasztónak nem minősülő Vevő a kellékszavatossági igényét a Termék kézhezvételét követő egy évig érvényesíthet.


8.1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

 

8.2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 

8.3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet  alapján az Eladó jótállásra köteles.
Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.
Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

A jótállás nem terjed ki:

  1. az ügyfél, vagy harmadik fél szakszerűtlen, avagy nem rendeltetésszerű használatából eredő hibákra

  2. előre nem látható, elháríthatatlan események (vis maior) által okozott hibákra (pl. természeti katasztrófa)

  3. a termék szokásos használatából eredő kopásra

A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét kizárólag írásban a Szolgáltatónak (Kása László EV. 53733034-1-25 3562 Onga, Kossuth u. 1/a) küldött levélben, vagy elektronikus levélben az szonyeginfo e-mail címen.
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:

- a vásárló nevét, címét,

- a megrendelésről kiállított számla sorszámát
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

 

9. Vitalehetőségek békés rendezése, panaszkezelés és jogérvényesítési lehetőségek

A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát, amely a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a vállalkozás köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a vállalkozás a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a vállalkozás - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
  1. a fogyasztó neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
  1. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
  2. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
  3. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
  4. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
  5. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
  6. a testület döntésére irányuló indítványt,
  7. a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

A Megrendelő és az Eladó között felmerülő, megrendeléssel és adásvétellel kapcsolatos jogvita esetén a szonyeginfo.huazaz a Kása Lászlóné EV. 76630987-1-25 székhelye szerinti, városi bíróság illetékes.

Részletes tájékoztatás az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesületnél:

Tel: 06-1-201-4102 Email: ofe@ofe.hu
1012 Budapest, Logodi u. 22-24.



Online vitarendezési platform elérhetősége: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
 

Az eredményre nem vezető, és rendezetlen viták esetében, panaszával és a rendelkezésére álló bizonyító dokumentumok birtokában az alábbi lakóhelyéhez közeli békéltető testületek valamelyikéhez fordulhat :

 

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
Telefonszáma: 88/429-008, vagy 88/814-111 (VKIK)
Fax száma: 88/412-150 (VKIK fax száma)
Név: dr. Vasvári Csaba elnök ( munkanapokon hívható 08:00-13:00 óráig: 06/30/608-0270-es mobilon)
Fogadóóra: kedden 08:00 – 13:00, ekkor közvetlenül hívható telefonszám: 88/814-121
E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
web: www.bekeltetesveszprem.hu